Forsalg til vedtægtsændringer ved generalforsamlingen den 11. marts 2025
Vedtægter for Svinø Borgerforening
§1 Foreningens navn er Svinø Borgerforening. Adressen er den til enhver tid
værende formands adresse. Foreningen dækker området mellem Svinøvej nr.
85 og Avnøvej nr. 22 med tilstødende sideveje.
§ 2. Svinø Borgerforenings formål er:
1. at varetage områdets interesser i forhold til offentlige myndigheder og
andre interesseorganisationer og dermed bidrage til at skabe et
velfungerende lokalområde med god livskvalitet.
2. alene eller i samarbejde med andre at afvikle arrangementer og udføre
opgaver til gavn for lokalområdet.
§ 3. Svinø Borgerforening varetages af en bestyrelse bestående af 7
medlemmer og 2 suppleanter, som vælges på generalforsamlingen.
I lige årstal vælges formand og 2 bestyrelsesmedlemmer for to år.
I ulige årstal vælges kasserer og 3 bestyrelsesmedlemmer for to år.
Suppleanterne vælges for et år.
Bestyrelsen konstituerer sig selv med næstformand og sekretær.
Desuden kan den nedsætte relevante udvalg med medlemmer i eller uden for
bestyrelsen.
Bestyrelsen mødes mindst fire gange årligt og er beslutningsdygtig når
mindst halvdelen er til stede.
Bestyrelsen skal føre beslutningsreferat samt udsende nyhedsbreve efter
behov. Oplysninger til borgerne lægges løbende ind på borgerforeningens
hjemmeside, svinøweb.dk.
§ 4. Bestyrelsens årsregnskab revideres af 1 revisor. Revisoren vælges for et
år. Der vælges endvidere en revisorsuppleant for et år.
§ 5. Møde-/ taleret har alle personer, der er fastboende på Svinø. Ved
fastboende forstås personer med folkeregisteradresse i foreningensdækningsområde. Stemmeret har alle myndige personer, der er fastboende
på Svinø. Disse personer er desuden valgbare til bestyrelse eller som revisor.
Der kan ikke stemmes ved fuldmagt.
§ 6. Generalforsamlingen afholdes i årets første kvartal og indkaldes med
minimum 14 dages varsel. Dagsorden ifølge vedtægter.
Forslag skal være formanden i hænde senest syv dage før
generalforsamlingen. Anonyme forslag behandles ikke.
Generalforsamlingens dagsorden er:
1. Valg af dirigent
2. Valg af 2 stemmetællere
3. Formandens beretning
4. Fremlæggelse af revideret regnskab
5. Indkomne forslag
6. Valg
Formand for to år (lige år)
2 bestyrelsesmedlemmer for to år (lige år)
Kasserer for to år (ulige år)
3 bestyrelsesmedlemmer for to år (ulige år)
2 suppleanter for et år
1 revisor for et år
1 revisorsuppleant for et år
§ 7. Ekstraordinær generalforsamling afholdes, når bestyrelsen finder
anledning dertil eller hvis 20 fastboende, myndige borgere på Svinø indgiver
skriftlig begæring herom med angivelse af de emner, der ønskes behandlet.
Andre emner kan ikke behandles.
§ 8. Foreningen forpligtes ved underskrift af 2 bestyrelsesmedlemmer, hvoraf
den ene skal være formanden eller næstformanden. Foreslås ændret til:
tegnes af formanden og kassereren.
§ 9. Foreningen hæfter kun for sine forpligtelser med den til foreningen til
enhver tid tilhørende formue. Der påhviler ikke foreningens medlemmer eller
bestyrelse nogen personlig hæftelse.
§ 10. Beslutning om opløsning af foreningen kan kun træffes på 2 på
hinanden følgende generalforsamlinger med mindst 1 måneds mellemrum.
Opløsning af foreningen skal vedtages med mindst 2/3 af de afgivne stemmer
på den 1. generalforsamling og simpelt flertal på den 2. generalforsamling.
Ved eventuelt økonomisk overskud udarbejder bestyrelsen et forslag til
fordeling af dette.
Nærværende vedtægter er vedtaget på den stiftende generalforsamling den
24. maj 2007, revideret på generalforsamlingen den 31. marts 2009,
generalforsamlingen den 17. marts 2011 samt på generalforsamlingen 27.
marts 2014 samt på generalforsamlingen 28.september 2021
Når du klikker på nedenstående link kommer du til de seneste vedtægter for Borgerforeningen som PDFfil:
https://cms6940.sfstatic.io/upload_dir/templates/forslag-til-aendring-af-vedtaegter-21.docx